Oppskrifter

JUICY

God morgen solstråler:) Håper flere av dere nyter langhelgen like mye som meg, 2 dager ekstra hjemme gjør godt for kroppen. I går prøvde jeg meg på litt lett frontbøy med stang, første gangen siden jeg skadet ryggen i januar, føltes veldig greit der og da, men en smule sår i ettertid – mulig jeg rett og slett bare er støl. Det ordner seg nok:)

Over til noe mye artigere – grønnsaksjuice! Det er en av mine favoritt drikker å utforske, veldig sunt og veldig godt. Jeg lager ofte smoothies for å få med alt fiberet og ikke kaste noe av grønnsakene, men noen ganger er det veldig godt med bare en juice altså. Det som blir igjen når du har juicet ferdig – usikker på hva det kalles – grønnsakskjøtt? (neppe) – grønnsakspulp! Kan du f.eks oppbevare i en boks i kjøleskapet og lage te av, ha i en teklype og hell kokende vann over. Ellers jobber jeg med en oppskrift der du kan bruke dem i rundstykker eller en annen type brød, ble et par runder med feiling igår, men det går bra. Slik man lærer:)

I utgangspunktet kan du bruke hva som helst i en juice, men noen grønnsaker passer bedre sammen enn andre. Jeg liker mine juicer litt sterk så jeg bruker gjerne mye ingefær og chilli. Det må du selvfølgelig ikke gjøre om du ikke vil. Så ingen fasit – kun fantasien som setter grenser.

Jeg brukte:

1 kg gulrøtter

1 pose grønnkål (200 gr)

2 sitroner (uten skall)

en ingefær bit på størrelse med hele hånden min

ca 70 gr fersk gurkemeie (fra co0p anglamark)

3 små thai chilli

 

Skrell grønnsakene og skjær dem i grove biter – men små nok til at de får plass i juiceren. Thats it.

Super enkelt, super sunt ( ingefær og gurkemeie sine antiinflammatoriske egenskaper er enestående), og super godt:*

xoxo

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Ævin Ghadani
    30. april 2018 at 13:15

    Det skal jeg lage imorgen til jobb?

    • Reply
      Shilan
      30. april 2018 at 13:49

      Jaaa???☀️??

    Leave a Reply

    %d bloggere liker dette: